| ]
Buzz It

5 Khasiat Air Alkali


Air alkali dalam tubuh diantaranya berfungsi menjaga kesegaran,membantu pencernaan dan mengeluarkan racun. Namun, tahukah Anda, ternyata banyak manfaat yang terdapat dari air alkali,selain dari kesegaran.

Ramai antara kita yang tidak mengetahui khasiat air alkali...selain untuk menghilangkan dahaga saja.Air alkali dapat membantu menyembuhkan berbagai jenis penyakit dengan cara yang mudah dan murah.Disini saya senaraikan 5 Khasiat air alkali yang mungkin dapat kita jadikan panduan atau info dalam meningkatkan tahap kesihatan kita.

1.Melancarkan Sistem Pencernaan
Dengan meminum air alkali dalam jumlah yang cukup setiap hari akan memperlancar sistem pencernaan sehingga kita akan terhindar dari masalah-masalah pencernaan seperti buasir ataupun sembelit.Pembakaran kalori juga akan berjalan baik.

2.Penyakit Kanser
Air Alkali membantu memperlambat penyakit kanser dari terus merebak juga mencegah penyakit batu ginjal dan hati.Dengan meminum air alkali juga akan membuat tubuh kita lebih bertenaga.

3.Rawatan Kecantikan
Apabila kita kurang minum air alkali, tubuh akan menyerap kandungan air dalam kulit sehingga kulit menjadi kering dan berkerut.Selain itu,air alkali dapat melindungi kulit dari luar,sekaligus melembabkan dan menyihatkan kulit.Untuk menjaga kecantikan pun,kebersihan tubuh pun harus juga diambil kira,ditambah lagi minum air putih atau air alkali 8 - 10 gelas sehari.

4.Untuk Kesuburan
Air Alkali juga membantu meningkatkan pengeluaran hormon testosteron pada kaum lelaki serta hormon estrogen pada kaum wanita.Menurut hasil kajian dari sebuah jabatan di London....jika seseorang selalu mandi dengan air dingin maka peredaran darahnya lancar dan tubuh terasa lebih segar dan bertenaga.Mandi dengan air alkali dingin akan meningkatkan pengeluaran sel darah putih dalam tubuh serta meningkatkan kemampuan seseorang terhadap serangan virus.

Bahkan, mandi di waktu pagi dapat meningkatkan pengeluaran hormon testosteron pada kaum lelaki serta hormon estrogen pada kaum wanita.Oleh itu kesuburan serta kegairahan seksual pun akan meningkat.Selain itu..kulit kita juga akan kelihatan lebih cantik dan halus,kuku lebih sehat dan kuat,tak mudah retak.

5. Menyihatkan Jantung
Air alkali juga diyakini dapat membantu menyembuhkan penyakit jantung,kulit,penyakit saluran usus dan penyakit kewanitaan.

Tapi bagaimana untuk mendapatkan air alkali di Malaysia?
Kami di Zyrcon International telah memudahkan anda untuk mendapatkan air alkali.Dua produk kami kini telah berada dipasaran Malaysia iaitu Alkaline Water Stick dan juga Alkaline Water Filter System.Zyrcon International juga menawarkan peluang untuk anda menjana pendapatan disamping meningkatkan kualiti kesihatan.

Dibawah ialah video testimoni yang sempat dirakamkan ketika sesi preview produk MyZyrcon baru-baru ini.




Untuk info lanjut anda boleh melayari www.myzyrcon.com.my
Anda juga boleh terus menghubungi saya ditalian 017-7536507

Related Posts with Thumbnails